HANTU ITU WUJUD!!!! SYIRIK KATANYA

Backpacker SD Tuesday, January 25, 2011

 Huuuuuuuuu~~~~~HUUUUuuuuuuu~~~~~ Warghhhhhhh!!!!!! gitu la gayanya bunyi bila tengok citer hantu kan. Pastu muzik nak suspen. Macam cerita khurafat & jangan tegur......Muzik dua-dua tak nak kalah, buat aku saket jantung je. Then jiran sebelah pulak jerit tak nak kalah gak dengan bunyi muzik tadi. Memang saket jantung aku.

Malam tadi SD ada baca pasal satu artikel yang cerita pasal lagenda hantu-hantu Johor Bahru. Memang lagenda lah kalau korang baca komen-komen yang diorang tulis. Paling best rumah yang hilang kat Taman Rinting.

SD nak tanya korang la kan, siapa kata kalau kita percaya akan kewujudan hantu itu syirik? Angkat tangan 'please'~~~ Lagi-lagi, siapa percaya hantu tu wujud? Angkat tangan 'please'~~~ Satu lagi, siapa pernah guna perubatan secara batin? atau dinamakan perubatan islam @ bomoh? Angkat tangan 'please'~~~ SD yakin, dalam ramai-ramai yang baca ni ada yang tak percaya hantu itu wujud, syirik katanya, ada yang tak percaya perubatan bomoh, mengarut katanya.


SD nak jual Card Reader 7 dalam 1
Tak pernah guna, nak jual sebab tersalah beli
Cari gadjet untuk kamera baru tapi amoy tu kaut untung pulak

'Well', orang yang cetek ilmu yang sombong untuk bertanya je yang akan berfikiran begitu. Mengenai bomoh @ perubatan islam tu, Nabi Muhammad SAW sendiri yang mengajar sahabat-sahabatnya untuk menggunakan ayat-ayat suci Al-quran dalam perubatan. Sakit sendi!!, tak payah la nak telan panadol extend. Baca je potongan ayat surah yaasin. Demam!! tak payah la nak bayar RM45 kat doktor semata-mata nak dapat saranan ubat dari yang pakar. Potongan ayat dalam Al-quran pun dah cukup.

Kalau di luar kawalan tu ye, anda patut pergi jumpa doktor. Cerita yang SD nak kongsi kali ni pasal SIAPA ITU HANTU, WUJUDKAH????? SYIRIKKAH???? BETULKAH????? Okay, bagi yang tak tahu dan tak sombong tu boleh la baca kat bawah ni. Komen SD pasal cerita hantu Johor Bahru.



Apa-apa pun, Kalau korang berani dan nak merasa sendiri pengalaman dikacau jin @ bertemu jin. Pergi la join mana-mana bebudak atau group. Katanya pengalaman hidup kan......

0 Beg Deuter Untuk SD