Backpacker SD Friday, January 13, 2012

Kali ni SD nak berkongsi satu bangunan yang kalau kita sebut je mesti korang semua boleh bayangkan macam mana rupa bangunan tu. Okay! SD nak korang teka gambar-gambar yang SD tunjukkan kat bawah ni bangunan untuk apa~ Takda hadiah la..... Blog SD bukan popular sangat sampai boleh bagi-bagi hadiah. Kalau nak hadiah pergi oh!Tidak sebab dia ada buat pertandingan pisau percuma.








Korang teka apa? Shopping complex? Hospital? Universiti? Bangunan pejabat? Salah! Salah! Salah! Jawapan dia ialah inilah parking kereta. Bangunan ni direka oleh Zaha Hadid Architects. SD "copy n paste" je artikel ni dari website diorang. Lawa kan!

Perkara yang SD selalu fikir ialah bukan kenapa bangunan-bangunan kat Malaysia tak cantik @ 'eye catching' tapi kenapa dekat Malaysia tak ada langsung perancangan untuk menaik taraf sistem keretapi ringan (LRT, STAR, PUTRA) ke tahap yang lebih maju sistemnya seperti apa yang ada di Singapura dan Korea Selatan? Malaysia dengan Singapura tak baik sangat tapi Malaysia dengan Korea Selatan rasanya sangat la akrab! Ye la....PM kita siap melawat Korea Selatan pastu jenjalan kat sungai sana kot! Tak tahu?

G la google k~ Lawat sini kalau nak baca lebih mendalam~

0 Beg Deuter Untuk SD