SD NAK CAKAP SIKIT (PART 2)

Backpacker SD Thursday, October 14, 2010






Kau sini! Berdiri kat depan pulak. Sekarang kau jadi dia. Aku nak tengok apa perasaan kau kat depan. Gembira?? Gementar?? Biasa jer?? Bengang?? Aku kena cakap elok2 dengan kau tp kau ada buat kat aku? Aku kena menyembah ampun nak minta tolong kat kau, masa aku tolong kau ada kau sembah ampun? terima kasih pun setakat sebut. Bila orang minta kerjasama kau, kau tak hormat langsung siap buat tak layan lagi tapi bila kau buat silap kau suruh orang tegur kau secara hormat pulak. Hello!!!! dunia mana yang orang hormat kau tapi kau tak perlu hormat orang.

Lain la kalau kau ni orang yang berduet kaya raya. Sesetan mana pun perangai kau orang tetap ada kat sebelah sebab orang nak berkawan dengan harta kau. kalau pulak kau berpangkat! sesetan mana pun perangai kau orang tetap nak berkawan dengan kau sebab orang nak guna nama kau untuk senang orang-orang itu melompat nanti. Kau sibuk nak kata itu kata ini segala bagai orang yang silap. cuba kau fikir semula dalam banyak-banyak perkara, apa yang kau buat itu semua betul! Ahhh!!!! perasan kau sahaja. Kawan-kawan ko pun setuju dengan kau??? Ya. Diorang setuju walau apa yang kau buat salah sebab kata kawan kan. Kena jaga hati budi.



Owh!!! ada lagi. Apa faedah aku nak tolong sana tolong sini. Bukan dapat apa-apa pun. Lah!!!! kata dah besar. Tak tahu ker semua benda tu memberi pengalaman kepada kau. Aku dah cukup pengalaman la. Lahh!!!! kalau dah cukup pengalaman kenapa buat perangai macam orang yang duduk pedalaman zaman dulu2. Cuba fikir semula, bila kau tolong orang, sekurang-kurangnya kau tahu penat lelah nak tolong dia. Tanpa penat lelah tu susah untuk kau hargai benda-benda laen kat sekeliling kau sebab kau dah biasa mendapat apa yang kau mahu. Kau rasa dunia kau dah sempurna. Ingat la yang kehidupan kita ni bukan ada warna hitam dan putih sahaja. Owh!!!! kau buta warna. Maaflah sebab terkena pulak aku kata kat kau. Dunia kau memang hitam dengan putih jer.

Aku nak pesan dekat sini. Bila nak buat sesuatu fikirlah jika kau berada di tempat orang lain. jangan jadi insan sombong dan bongkak sebab kau tak ke mana. Owh!!!! kau kata kau berduet, berkerjaya, berbini cantik, berlaki hensem, rumah mewah, bahagia sampai ke anak cucu. Fikirlah kata-kata nyanyian Justin timberlake "what's goes around comes around" Lah!!! konon baek la tak kenal justin timberlake. Helloooo!!!!! kalau sungguh ko tak kenal takda maknanya kau tu baek.

Sekian.

2 Beg Deuter Untuk SD
  1. sabar sidek sabar. GOP itu sesunggunya lagi penting. ;]

    Posted on October 14, 2010 at 7:49 PM

     
  2. SD Said,

    go gop go.....go gop go...jgn la ke india....

    Posted on October 14, 2010 at 8:46 PM