TIGA KALI GANDA LAGI BESAR DARI MALAYSIA

Backpacker SD Tuesday, December 14, 2010


Hari ni tak banyak yang SD nak ceritakan sebab ada satu je program untuk hari ni. Memang agak mengecewakan sebab tak banyak aktiviti yang kitaorang dapat buat. Kalau ikut perancangan ketua kitaorang akan pergi ke Everland. Jalan-jalan kat sana lepas tu balik la semula 'hostel'. Kat Korea ni duduk murah-murah je sebab nak jimatkan belanja la katakan. Boleh guna duit yang lebih tu nak pergi jalan dan enjoy. " Ko ni yang tahu enjoy je, berdosa ko tau tak. Ingat-ingat la sikit tuhan, kita kat dunia ni tak lama la. Kalau jadi apa-apa kan susah." 


Hoittttttttt!!!!! ada ada aku kata nak pergi disko, ada aku kata nak pergi peluk awek Korea. takda beb! Aku nak 'enjoy' nak berjalan-jalan, bermeriah-meriah, bersuka-suka dan segala ber la. Mahal kot tiket aku beli. Bukan senang nak pergi kat sini dah. Kalau ada duit masa pulak takda, dah ada masa kawan pulak takda. Dah ada kawan dia pulak takda cuti. Kan haru tu nak pergi jalan sensorang.
Sambil-sambil tunggu nak sampai kat stesen terminal bas
(tak dapat ngorat awek Korea, awek Malaysia pun jadi la)

Dah!! Dah!! ala-ala bebel siber la pulak kan. Dari stesen subway kitaorang kena cari hentian bas untuk ke Everland. Memang macam orang tak reti baca cari jalan guna peta. Abes semua tulisan dalam Korea, pulak tu susah betul nak jumpa orang sana yang reti cakap omputih. Tapi yang best tengah kitaorang nak cari-cari arah tu, nanti tiba-tiba je akan ada orang Korea yang reti cakap omputih datang tolong kitaorang cari arah. Cuma kali ni kitaorang tak bertuah sebab tak ada yang nak datang menolong. Jadi main cari je la sampai jumpa hentian bas yang betul.
Apa la yang SD tengok tu kan
(masa ni dalam metro kat Korea)



Bandar Korea je pun yang SD tengok
mesti korang ingat apa la yang duk teleng2 kepala


Ni la perangai orang yang dah lama teringin nak hembus asap keluar ikut mulut
(rasa-rasanya hari2 kot asap keluar ikut mulut yang sorang tu)

Dan memang kitaorang jumpa pun cuma lambat 15 minit dari waktu yang dirancang dan konfem-konfem la bas yang mula-mula dah terlepas. Jadi kena la tunggu pulak bas kedua datang amek kitaorang. Masa ni kalau korang pakai sarung tangan yang harga RM40 ringgit kat universal traveller kat Jusco Tebrau pun tak kan dapat tahan sejuk dia sebab memang sejuk gila sampai suhu -11 darjah celcius. Tangan memang tak rasa la kan masa ni.


Macam yang SD cakap, sistem pengangkutan awam kat sini sangat sistematik jadi memang tak ada masalah untuk kitaorang cari hentian yang betul. Sampai je Everland semua orang sangat gembira kegilaan, okay kita 'highlight' kat situ kegilaan. Memang gila okay! Sangat teruja (sebut excited) sampaikan tak sempat nak bincang pukul berapa nak berkumpul tup-tup semua orang dah hilang. Korang tengok je la apa yang SD buat dengan budak-budak yang lain kat sana.
Ada nampak itu signboard tulis EVERLAND?

Gambar lu sekeping, dah amek satu baru enjoy!!!

Bila candid je lompat, bila lompat je mesti candid.
????????

Never ever dream land, that's Everland

Ni gambar kat depan pokok krismas besar (dekat dengan pintu masuk)
kat bahagian tepi (kiri kitaorang) ada lubang besar kat pokok ni

Four Season Garden
Masa kitaorang datang ni waktu salji
jadi tema garden ni "WINTER"

Ni cable car dari atas (kawasan permainan)
nak ke bawah (kawasan safari) pendek je cable car ni

Korang perasan tak apa yang special gambar ni?
Cuba tengok kat bahagian kiri korang yang warna putih 2 ekor tu




Petang tu kitaorang balik ke 'hostel' agak lewat sebab "tergalak" masa kat sana. Sebelum balik tu kitaorang tengok orang gila menari-nari. Mananya tak gila, baju nak berkelip-kelip bergemalapan. Pakai biasa-biasa sudah!




Tangan kalau sejuk sangat, panaskan guna alat ni
(kepada Qawwiem sorry la yer, sarung tangan terbakar, nnt ku ganti duitnya)


Letak duit 1000won pastu jenjalan la naik mini car ni pusing2 everland
(SD tipu je, kete ni tak boleh gerak pun)


Masa ni kitaorang tengah tunggu "moonlight parade"
main permainan yang ada, kuda pusing dan bumper car
(masa ni kitaorang buat cerita selamatkan Cinderella---depan SD ada kereta labu)


Ni la dia "moonlight parade"
benda ni ada setiap malam kat Everland
SD ada rakam video dia tp x nak la upload
(internet mode slow)

Okay ni la dia T-ekspress paling cerun kat Korea (dengar2 kat dunia)
buat dari kayu tu, tu yang berkayu-kayan sana sini, memang mantap


Yang "Moonlight Parade" kat atas ni dari 15 orang yang pergi kami berempat je sempat tengok sebab yang lain dah balik, tak tahan sejuk katanya. (kitaorang kena marah okay sebab lambat balik) Masa ni kitaorang dah terpisah jadi masa balik hostel pun balik asing-asing. Balik dari Everland memang sangat penat, jadi tidur je masa dalam bas. Apa-apa pun Everland memang tempat yang "Never ever dream land". Selesai sudah hari kedua. Sampai kat hostel agak lewat, lepas sampai terus plan jadual hari esoknya.

0 Beg Deuter Untuk SD