ANAK KECIL MAIN API

Backpacker SD Tuesday, May 18, 2010




anak kecil main api ,terbakar hatinya yang sepi
air mata darah, bercampur keringat, bumi dipijak milik orang

nenek moyang kaya raya, tergadai seluruh harta benda
akibat SENGKETA, sesamalah kita, cinta lenyap di arus zaman

indahnya bumi kita ini, warisan berkurun lamanya
hasil mengalir ketangan yang lain, pribumi merintih sendiri

masa depan sungguh kelam, kan lenyap peristiwa semalam
tertutup lah hati, terkunci mati, maruah peribadi dah hilang

kini kita cuma tinggal kuasa, yang akan menentukan bangsa
bersatulah hati, bersama berbakti, pulih kembali harga diri

KITA SUDAH TIADA MASA, MAJULAH DENGAN MAHA PERKASA..
janganlah terlalai teruskan usaha,
melayu kan gagah di nusantara, melayu kan gagah di nusantara, MELAYU KAN GAGAH DI NUSANTARA...


* ini lirik asal untuk nyayian lagu Warisan di Malaysia...ada beberapa lirik yang berbeza di Youtube




5 Beg Deuter Untuk SD
  1. jane Said,

    kenangan masa lalu mg mnyakitkan >_____< tp cube maafkan ...

    ni saya..hahahahah

    Posted on May 20, 2010 at 7:06 PM

     
  2. Admin Said,

    Anak2 remaja bangsa melayu memang seharusnya dihantar ke kem yang menyedarkan semula, siapa melayu dahulu. Biar diorang sedar yang melayu makin lemah. Peganglah kata2 hang tuah "takkan melayu hilang di dunia".....maksudnya sifat2 melayu bukan orang melayu....

    Posted on May 21, 2010 at 12:31 AM

     
  3. si LauT Mati Said,

    jane : memang kan....tapi tengok anak2 melayu skang lagi sakit.....
    admin: wah sangat kelas ayat ko erk....

    Posted on May 21, 2010 at 1:33 AM

     
  4. syok masa kecik-kecik main api. smpai pernah terbakar baju.

    Posted on May 23, 2010 at 10:53 AM

     
  5. si LauT Mati Said,

    Carl : aku main api x terbakar la kan baju...hehehhe...terbakar hangus ubi yg aku bakar, tu jer.....hahahhaha

    Posted on May 23, 2010 at 12:22 PM